Arsenalis avas uksed taaskasutuspood Gajali

Veebruaris avas Arsenalis uksed täiesti uhiuus taaskasutuspood Gajali. Poe kontseptsioonist ja taaskasutusest ajasime juttu Gajali perenaise Gadiga.

Millise poega on Gajali puhul tegemist?

Gajali on taaskasutatud riiete kauplus. Kaup tuleb hetkel Soomest. Ettevõtte üldine kontseptsioon on lõhkuda taaskasutuskaupluste valehäbi mainet, inimestel on justkui häbi sellistes poodides käia. Meie eesmärk on luua hubane õhkkond, mis on nagu tavakauplus. Kui inimene astub sisse, siis ta ei tohiks esmapilgul aduda, et on taaskasutuspoes ja lihtsalt hinnapunkt on väga odav.

Mis inspireeris avama taaskasutatud riiete poe?

Tegelikult oli idee juba ammu – ligi 5 aastat tagasi. Kuid siis oli majandus tõusuteel ja see ärimudel jäi ootele. Praegu aga on majanduslangus, tõusutrendis on ka taaskasutus ning inimesed muretsevad ökosüsteemi väiksema jälje jätmise pärast. Mu taust on olnud erinevatel ametikohtadel jaekaubanduses üle 20 aasta ja tundsin, et hetkel on õige aeg hakata ise rohkem panustama.

Miks otsustasid avada poe just Arsenalis?

Arsenal on ideaalse asukohaga taaskasutatud riiete kauplusele. Kuna minu kliendid on keskkonnateadlikumad inimesed, siis Arsenal paikneb täpselt sellise elanikkonnaga piirkonnas. Minu ärimudel ongi loodud mitte üksikpoena, vaid algusest peale olen mõelnud, et see peab olema keskuses, kus on kliendivoog.

Milline on olnud külastajate esimene tagasiside?

Väga positiivne. Avasin ju kaupluse, kui mul ei olnud nime ning ega mu nimeski ei kajastu otseselt taaskasutus. Paljud kliendid on kaupluses ringi käinud, leidnud midagi ja siis saanud teada, et see on taaskasutuspood. Hea näide on üks meesterahvas, kes tuli endale pintsakut otsima. Leidiski ja kui sai teada, mis hinnaga see pintsak on, oli ta esimene reaktsioon uurida, kas sellel on midagi viga või katki. Pidin siis selgitama, et tegemist on teise ringi asjadega. Tegelikult atmosfääris ei taju seda, et oleks taaskasutuspood.

Mainisid, et kaup jõuab poodi Soomest. Kuidas teed valiku, mida poodi võtad?

Enamjaolt on kaup tõesti Soomest. Esmane kaup, et pood täis saada, tuli Soomest. Alustades kahjuks on nii, et ega üksiktooteid valida ei jõua. Nüüd on kaup väljas ja on grupipõhiselt näha, mida oleks konkreetselt rohkem vaja. Kõik käib analüüsi põhjal – mida on müüdud, mis läheb rohkem peale, mis grupp vajaks rohkem pinda ja millelt ära võtta.

Meil ei ole boksimüüki. Kuid lisaväärtusena saavad peagi inimesed meile tuua oma tooteid, mille ära markeerime ja tavakaubaga müüki paneme. Kuu lõpus teeme aruande ja kokkuleppeliselt saavad inimesed protsendi oma toodete müügist.

Mida võib siit poest leida? Kas on ka vintage ja bränditooteid?

Kõigest on hea segu. Meie poes on nii tavalist masstoodangut kui ka premium tooteid. Igale grupile on midagi. On brändiriideid ja ka vintage asju. Vintage on muidugi huvitav termin – kust see algab ja kus lõppeb. Kui noored on tulnud kauplusesse, siis nad on öelnud, et siin on palju vintage’it. Eks see sõltub kliendi enda vanusest ka ja piir on hägune.

Milline on hinnapoliitika?

Üldiselt püüame hoida väga madalad ja taskukohased hinnad. Kui kampaaniatest rääkida, siis hetkel on meil kõik üleriided hinnaga 5€. Kampaaniad hakkavad toimima tootegrupi põhiselt – näiteks on allahindlused kõikidele naiste pükstele või särkidele. Vastavalt hooajale käivad nagunii taustal allahindlused, kuid iga kuu meil eraldi uue kauba päeva ei ole. Kaupa lisame juurde igapäevaselt.

Kust on tulnud poe nimi?

Minu jaoks on hästi oluline, et nimel oleks sentimentaalne väärtus. Minu enda nimi on Gadi, poja nimi Jako ja tütar on Lisette. Kõikide nimede kaks esimest tähte moodustavadki Gajali.

Gajali poe leiab Springfield Cortefiel Outleti ja Bestbrands Outleti vahelt. Ootame teid uudistama!

 

Arsenal Klubi

Soodustused, pakkumised, üritused

Liitu klubiga

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamise jätkamisel nõustute küpsiste ja andmetöötlustingimustega.
Tutvuge lähemalt meie andmetöötlustingimustega.

OK