Uuskasutuskeskuse kotimüügid juhivad tähelepanu säästvale eluviisile

Septembrikuu viimasel päeval (30.09) kell 14-16 toimub Uuskasutuskeskuses kotimüük. Milline üritus peidab end selle nime taga, sellest rääkisime Uuskasutuskeskuse turundusjuhi Annika Altmäega.

Mis asi on kotimüük?

Kotimüügi eesmärgiks on asjade ringlus. Algatuse raames saab 5€ eest kotti pista nii palju riideid, jalanõusid ning kotte kui mahub.

Kui suure koti kaasa tohib haarata?

Tegelikult saab koti meie käest ning seda ei tule ise kaasa võtta. Tõsi, keegi seda loomulikult ei keela. Jagame kotimüügi raames klientidele 150 liitriseid kotte. See, kuidas mahtu kasutatakse on loomulikult väga suhteline. Oleme kohanud kliente, kes suruvad koti ääreni täis, kuid üldiselt ollakse siiski tagasihoidlikumad. Leian, et kotimüük pakub suurepärast võimalust nii neile, kes soovivad täiendada isiklikku garderoobi, kui inimestele, kes peavad ise mõnda poodi.

Kuidas tekis mõte hakata kotimüüke korraldama?

Uuskasutuskeskus toimib süsteemi järgi, kus meie kauplustesse jõuab iga kuu esimesel päeval täiesti uus kaup. Selleks, et pisut vanemad tooted ei jääks seisma, pidime välja nuputama midagi omanäolist. Mõte kotimüügist iga kuu viimase lahtioleku päeva viimasel kahel tunnil tundus väga põnev.

Kas oled ka ise kotimüügist osa võtnud? Milline on olnud siiani kõige meeldejäävam leid?

Ikka olen. Kõige meeldejäävamaks leiuks on olnud täiesti uued Hunteri kummikud, mille eest käisin välja 1€. Poes on nende hinnaks üle 100€. Selle tehingu üle olin küll väga õnnelik. Tegelikult ongi meie kotimüügi päevad korraldatud selliselt, et samaaegselt on kõik riided, jalanõud ning kotid pakkumisel hinnaga 1€. Kliendi jaoks tähendab see seda, et kui leitakse näiteks 1-2 meeldivat asja, on võimalik neid väga soodsa hinna eest eraldi osta. Seega ei tasu mõistest „kott“ end hirmutada lasta.

Kuidas on võimalik, et Uuskasutuskeskusesse satuvad 1€ hinnaga müüki uued ning üsna kallid kummikud?

Sageli tellitakse internetist tooteid, mis selga või jalga proovides siiski ei sobi. Tihti ei ole inimestel ka viitsimist kaupa tagasi saata. Üheks meie suureks eesmärgiks ongi kummutada väärarusaama, et uuskasutus tähendab vanu ning võidunud vanaema kapist leitud asju.

Mõte uuskasutusest võib mõnele inimesele tõesti mõjuda võõrastavalt. Kuidas julgustaksid neid leidma tee kotimüügile?

Näiteks Arsenal keskuses asuvas Uuskasutuskeskuses on meil väga kena põrand, seinad ning kõrged laed. Ruum lõhnab hästi ning välja pandud tooted on puhtad ja korralikud. Viime läbi väga hoolika sorteerimise ning paneme asjad välja viisakalt. Konkreetne näide – riided on meil saalis värvide kaupa. Püüame luua visuaalselt sellist õhkkonda, kus inimene ei taju suurt erinevust võrreldes „tavakauplusega“.

Kuidas on noored uuskasutuse mõtteviisina omaks võtnud?

Püüame igati noorte teadlikust suurendada. Mina isiklikult käisin hiljuti ühes lastelaagris rääkimas. See kogemus üllatas mind väga positiivselt. Isegi lapsed, kes käivad algklassides olid väga teadlikud. Küsisin näiteks, kuidas tuleb prügi sorteerida ning mida ei tohi ära visata – õiged vastused tulid mängeldes! Samuti uurisin, mida on võimalik valmistada plastikpudelitest, kui neid taaskasutada. Lapsed oskasid öelda, et fliisi. Vapustav! Minul on järelkasvu väga palju usku.

Arsenal Klubi

Soodustused, pakkumised, üritused

Liitu klubiga

Massive Presence Website